نقد و بررسی اجمالیDead centre sensor
نقطهٔ مرگ در موتور به نزدیکترین و دورترین موقعیت مکانی پیستون نسبت به میل لنگ میگویند.
به دورترین نقطه نسبت به میل لنگ نقطهٔ مرگ بالا (top dead center)(TDC)
و به نزدیکترین نقطه نسبت به میل لنگ نقطهٔ مرگ پایین (bottom dead center (BDC می گویند.
هیچ نیرویی که منبع آن از میل لنگ نباشد، قادر به حرکت دادن پیستونی که دقیقاً روی نقطهٔ مرگ قرار گرفته باشد نیست.
مکانیزم متحرک لنگ متکی بر انرژی ذخیره شده چرخ لنگر برای غلبه بر نقطهٔ مرگ است.
وظیفه سنسور نقطه مرگ اندازه گیری و ارسال اطلاعات نقطه مرگ به ecu (کامپیوتر)خورو میباشد.
نظرات کاربرانDead centre sensor
لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیشازحدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحهکلید بپرهیزید.نظرات خود را براساس تجربه و استفادهی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمهای خودداری کنید.بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیامهایی که شامل محتوای توهینآمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف میشوند.
پرسش و پاسخDead centre sensor
هیچ پرسشی یافت نشد
برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
نقد و بررسیDead centre sensor
نقاط قوتنقطهٔ مرگ (به
انگلیسی:
Dead centre) در
موتور به نزدیکترین و دورترین موقعیت مکانی
پیستون نسبت به
میل لنگ میگویند. به دورترین نقطه نسبت به میل لنگ نقطهٔ مرگ بالا
(top dead center)(TDC) و به نزدیکترین نقطه نسبت به میل لنگ نقطهٔ مرگ پایین
(bottom dead center (BDC می گویند. هیچ نیرویی که منبع آن از میل لنگ نباشد، قادر به حرکت دادن پیستونی که دقیقاً روی نقطهٔ مرگ قرار گرفته باشد نیست.مکانیزم متحرک
لنگ متکی بر انرژی ذخیره شده
چرخ لنگر برای غلبه بر نقطهٔ مرگ است. به عنوان مثال در موتورهای خطی ۴ سیلندر، وقتی پیستونهای ۳ و ۲ به BDC میرسند، پیستونهای ۱ و ۴ هم به TDC میرسند (در موتورهای خطی ۴ سیلندر، دو پیستون بیرونی نسبت به دو پیستون میانی (و برعکس) آیینهوار حرکت میکنند). در این حالت که باید در سیلندرهای ۱ و ۴ احتراق صورت گیرد و پیستونهایشان به عقب رانده شود، به علت قرار داشتن آنها در نقطهٔ مرگ، نیروی انفجار سوخت محترقه بی اثر خواهد بود و باعث راندن پیستونها به عقب و در نتیجه چرخش میل لنگ نخواهد شد؛ بنابراین موتور از چرخش بازایستاده و خاموش میشود. به همین علت به این موقعیّتهای پیستون، نقطهٔ مرگ میگویند. اما چرخ لنگر، جلوی این واقعه را میگیرد. بطوریکه انرژی ذخیره شده در چرخ لنگر باعث میشود که در این حالات خنثی، میل لنگ از چرخش نایستد و پیستون کمی از نقطهٔ مرگ فاصله بگیرد تا نیروی حاصل ازاحتراق
سوخت بتواند پیستون را به عقب براند.
نقاط ضعفدر صورت خرابی سنسور خودرو روشن نمی شود
کیفیت ساخت 9.9
طول عمر 9.6
قیمت 5.0
رضایت مشتری 8.9
دیدگاهها0
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.